Empatia și leadershipul – reprezintă aceasta o slăbiciune?

Empatia și leadershipul – reprezintă aceasta o slăbiciune?

În articolul pe care ți l-am pregătit astăzi vei vedea că îți voi vorbi despre empatie și leadership. Oare chiar reprezintă empatia o slăbiciune? Un șef care își tratează angajații cu empatie, este un șef slab? Nu acesta nu încearcă să mulțumească pe toată lumea, ci efectiv știe cum să se comporte.

Acesta este subiectul care s-ar putea să te intereseze. Rămâi până la capăt cu mine!

Ce legătură are empatia cu leadershipul?

Știi foarte bine că există fel și fel de angajați. Alții preferă să te felicite când ai promovat, iar unii preferă pur și simplu să zâmbească ironic. Sau în cel mai rău caz, să te privească cu ochi răi! Mulți dintre aceștia sunt cei care, odată ajunși pe un piedestal, vor rupe orice prietenie cu cei aflați puțin mai jos.

Fără prietenii dacă ești șef! Fără empatii! Nu! Dimpotrivă, consider că într-o astfel de situație, oricât de sus ai fi, nu trebuie să le arăți angajaților cine este șeful! O mulțime de lideri fac asta. Și nu este un eveniment recent! S-au întâmplat astfel de lucruri și înainte.

Este adevărat că uneori nu trebuie să uiți sau să treci cu vederea peste greșelile angajaților. Însă trebuie să te gândești cu angajații sunt cei care te pot propulsa și mai sus. Cu ajutorul muncii lor, firma se clasează tot mai sus pe piața muncii.

Când iei decizii, însă, puțină duritate nu strică. Nu ridica, în schimb, tonul vocii, ci fă-te plăcut prin modul în care comunici lucrurile. Autoritatea este importantă, însă empatia este unul dintre aspectele pe care nu foarte mulți lideri îl iau în calcul.

Autoritari pot fi toți liderii, dar câți dintre aceștia pot da dovadă de empatie?

Liderii trebuie să fie intransigenți?

Îți răspund scurt: nu! Niciun lider nu trebuie să fie intransigent, chiar dacă primul gând acesta este! Nu trebuie să te impui prin agresivitate și cel mai important, nu trebuie să arăți superioritate. La un moment dat, și tu ai pornit de jos. Să nu uiți asta, oricât de mulți ani ar trece!

Un lider pozițional, niciodată nu va obține acceptarea angajaților! La fel de bine, lucrurile nu vor merge foarte bine, până în momentul în care nu vei avea un comportament empatic față de oamenii din subordine.

A conduce o echipă de oameni nu pare mare lucru. De multe ori, însă, dacă nu ai calitățile necesare, este aproape imposibil. Noroc cu faptul că empatia este un lucru pe care-l poți dobândi pe parcurs, prin exercițiu. Nu uita, așadar, că a conduce înseamnă, de fapt, un schimb. Ce înseamnă asta? Că angajatul oferă tot ceea ce are mai bun dacă îi oferi ceva la schimb! Că acesta îți va sări în ajutor, dacă ajuți la rândul tău! Că îi va păsa de companie și de munca pe care o practică, dacă tu, la rândul tău, vei arăta interes față de acesta.

3 cele mai semnificative moduri de a conduce

Luăm, de exemplu, piața imobiliară! Dacă ne raportăm la aceasta ca fiind o piață a vânzărilor, vom observa că există 3 moduri semnificative de a conduce. De a vine, practic!

Primul dintre acestea? Modul de vânzare strategică, în care vânzătorul are un impact asupra deciziei tale, făcându-te să cumperi, chiar dacă nu ai nevoie neapărată acum. De asemenea, mai există vânzătorii care nu știu să vândă. Nu știu cum să valorifice produsul sau serviciul pe care-l prestează.

Și nu în ultimul rând, acel vânzător căruia îi ești fidel. O persoană care s-a dedicat în totalitate și te-a ajutat să găsești exact ceea ce ai căutat. Dintre toți menționați mai sus, pe ultimul îl vei îndrăgi cel mai mult. Și chiar vei reapela la serviciile pe care le poate oferi.

Leave a Reply