Provocările anului 2021 în imobiliare

Provocările anului 2021 în imobiliare

2020 a fost un an care a obligat numeroase industrii să se modernizeze și să folosească o multitudine de tehnologii noi. În domeniul imobiliar, tehnologia a permis soluționarea multor povocări aduse de Pandemia de Coronavirus, înregistrându-se chiar creșteri.

Consider că în 2021 tehnologia nu va mai fi o opțiune ci o necesitate pentru companiile care doresc să se diferențieze față de competiție și să fie cât mai aproape de clienți, oferind soluții optime pentru nevoile acestora.

Utilizând echipamentele și aplicațiile necesare, agenții și brokeri vor beneficia de mai multe informații din piață, vor folosi sisteme de promovare cu rezultate vizibile, vor putea asigura tururi virtuale ale caselor și vor avea o mai bună înțelegere cu privire la dorințele cumpărătorilor.

Cei care vor îmbrățișa digitalizarea se vor remarca precum lideri în industrie, în timp ce persoanele care vor rămâne la distanță se vor luptă să răspundă cerințelor consumatorilor.

Cum va fi piața imobiliarelor în 2021?

Și anul acesta va fi un an al incertitudinilor. Așa cum am văzut, schimbările legislative în domeniul imobiliar, ce erau așteptate cu mult entuziasm, au fost amânate cu un an. Acest lucru ridică semne de întrebare cu privire la evoluția tipurilor ce cereri.

Impactul COVID-19 se va resimți în ceea ce privește tendințele și obieceiurile de cumpărare. În prezent, platformele online sunt din ce în ce mai căutate și apreciate, atât agenții cât și consumatorii bazându-se pe tehnologie pentru a identifica și vinde proprietățile potrivite.

În plus, cumpărătorii vor continua să caute case mai aproape de families au care să răspundă la noile nevoi, precum case cu grădină sau apartamente mai spațioase unde să poată avea un spațiu special pentru lucrul de acasă. Aceste elemente sunt și cele care, sperăm, vor sta la baza unei evoluții pozitive a segmentului imobiliar.

Ce pot face brokerii și agenții imobiliari pentru a rămâne competitivi?

Deși există multe discuții pe această temă, cu siguranță 2021 va fi anul agenților orientați către tehnologie. Pentru ei, acest lucru reprezintă o oportunitate de a se diferenția față de concurență, în timp ce își ghidează clienții printr-o perioadă nouă și incertă. Astfel, se va stabili o relație de încredere de durată, cu un rol esențial în închierea de tranzacții repetate sau oferirea de recomandări.

De asemenea, modul de comunicare între agenți și consumatori s-a transformat, punându-se din ce în ce mai mult accent pe comunicarea prin intermediul e-mailului și al altor aplicații mobile precum WhatsApp sau Skype. Studii recente au demonstrat faptul că 41% dintre persoanele care își propun să cumpere un imobil în 2021 își doresc să folosească într-o mare măsură toate elementele digitale, apreciind tururile virtuale și posibilitatea de a reduce cât mai mult contactul fizic.

Un alt element care va face diferențierea și are legătură directă cu digitalizarea, este rapiditatea cu care se răspunde unei solicitări sau a unei întrebări.

În concluzie, cred cu tărie faptul că provocările lui 2021 vor oferi un cadru unic ce va susține dezvoltarea. Identificarea și implementarea de mijloace care pot accelera afacerea în perioade de criză, pornind de la noile nevoi și cerințe ale pieței, vor face diferența în piața imobiliară. A fi competitiv reprezintă o cerință principală pentru o afacere înfloritoare – iar agenții și brokerii care își asumă riscuri și fac o mișcare pe care alții o evită, vor fi mai bine poziționați și vor ieși mai puternici din acastă perioadă.

Leave a Reply