Managementul unei afaceri în domeniul imobiliar: cum să devii un bun lider

Managementul unei afaceri în domeniul imobiliar: cum să devii un bun lider

Stilul tău de management îți afectează abilitatea de a deveni în bun lider? Și în domeniul imobiliarelor, leadership-ul și managementul merg mână în mână. Capacitatea de a genera idei noi este la fel de importantă ca și cea de a le gestiona. Totuși, o întrebare pe care o primesc deseori este de ce nu toți managerii sunt și lider.

Un lider eficient nu are doar viziunea afacerii sale. El știe și toate acțiunile necesare pentru a o valorifica. În loc să controleze oamenii, un lider adevărat știe cum să îi îndrume, energizeze și motiveze pe cei din jurul său.

Acest lucru generează o mulțime de întrebări. „Sunt abilitățile de leadership mai importante că cele de management?” sau „Sunt ele similare?”. Primul pas pentru a răspunde acestora este realizarea diferenței dintre un lider și un manager și înțelegerea legăturii dintre aceste două concepte.

Management și Leadership în Domeniul Imobiliar

Existp multe diferențe între leadership și management, mai ales că, întotdeauna, rolul lor a fost interpretat diferit. Muți manageri au fost învățați doar să conducă nu și să fie lideri. De exemplu, managementul afacerilor imobiliare se bazează pe obiective pe termen scurt și mediu în timp ce liderii sunt obișnuiți să vadă imaginea de ansamblu și să meargă dincolo de așteptări.

Între caracteristicile fundamentale ale unui manager și ale unui lider regăsim:

Manager

Planificare: Una dintre principalele sarcini ale unui manager este planificarea. El înțelege obiectivele și realizează un plan pentru a le îndeplini.
Organizare: Managerii sunt responsabili de delegarea autorității și alocarea de sarcini fiecărui membru al echipei.
Bugetare: Alături de planificare și organizarea planului, pe lista responsabilităților unui manager se află și realizarea bugetelor.
Coordonare: Managerii trebuie să se asigure că totul merge conform planului, având în vedere și potențialele modificări apărute. 
Managementul timpului: Managerul are grija ca sarcinile să fie îndeplinite la timp și în cel mai eficient mod.
Rezolvarea problemelor: Probleme apar mereu iar un manager trebuie să fie în mijlocul lor pentru a veni cu propuneri concrete de rezolvare.

Leader

Viziune: Liderii se axează pe obiectivele pe termen lung.
Inspirarea angajaților: Motivarea și încurajarea echipei în vederea atingerii obiectivelor este o responsabilitate majoră a unui lider.
Coaching: Un lider adevărat pune accent pe învățare. El le oferă celorlalți posibilitatea de a învăța și a evolua.
Ascultare: Un lider știe să facă un pas în spate și să asculte. Ca și lider trebuie să evaluezi rapid o situație iar acest lucru nu este posibil decât dacă ai bune abilități de ascultare.

În timp ce liderii sunt proactivi, managerii sunt reactivi. Modul în care aceștia acționează este complet diferit însă imbinarea celor două stiluri de management diferențiază un lider excepțional de un manager obișnuit. Pe scurt, sunt necesare ambele tipuri de abilități, folosite în proporții corespunzătoare.

O altă trăsătură ce diferențiază managementul de leadership este modul în care sunt motivați angajații. Conform Harvard Business Review, “managementul constă în controlul unui grup de oameni în vederea atingerii unui obiectiv. Leadershipul se referă la capacitate de a influența, motiva și permite celorlalți să contribuie la succesul unei organizații. Influența și capacitatea de a inspira îi diferențiază pe lideri de manageri, nu puterea și controlul.”

Leadershipul este important pentru management însă și reciproca este valabilă. Managerii trebuie să învețe să îi inspire și direcționeze pe oameni, în loc să le controleze fiecare mișcare. Pentru a obține rezultatele dorite, leadershipul și managementul trebuie să meargă mână în mână.

3 Moduri în care Managementul unei Afaceri este Important pentru Leadership

“Managementul reprezintă eficiența cu care este urcată scara către succes. Leadershipul determină modul în care scara este spirijinită pe peretele potrivit.” — Stephen R. Covey

Pentru a deveniun lider extraordinar trebuie să fii eficient. Este important să ai cunoștințe de management pentru a-i ajuta pe ceilalți să aplice ideea ta. Următoarele 3 elemente din management sunt importante pentru leadership:

Construirea mijloacelor de comunicare

Comunicarea este importante în toate aspectele unei afaceri, mai ales atunci când este vorba de managementul său. Abilitatea unui manager de a comunica are un rol esențial în determinarea celorlalți să își îndeplinească obiectivele. În plus, comunicarea va influența modul în care organizația funcționează la toate nivelurile sale. Un bun manager nu doar îi va determina pe oameni să fie mai implicați ci și își va adapta stilul de comunicare pentru a se asigura că se obțin rezultatele dorite.

Realizarea unui plan de atac

O strategie de management al unei afaceri imobiliare este un fel de hartă. Viziunea este clară dar este nevoie de o planificare strategică pentru a o îndeplini. Deși fiecare strategie poate fi diferite, scopul prinipal este acela de a comunica obiectivele companiei, de a determina direcțiile către care să calaizezi energia și resursele, de a lua decizii fundamentale și de a le implementa.

Altfel spus, managementul reprezintă punerea în acțiune a unei viziuni măreți, procesul de transformare al unei idei în realitate. În timp ce un lider își propune să îi inspire pe oameni pentru a urma aceeași direcție, un manager să asigură că sarcinile principale sunt realizate.

Crearea de sisteme

Este necesară o balanță echilibrată între leadership și management pentru a obține rezultate însă sistemele joacă un rol important. Sistematizarea descompune un obiectiv mare în mai multe obiective mici și oferă un plan pentru îndeplinirea lor. O dată ce acest plan este realizat corect, angajații vor lucra după niște proceduri lucru ce conduce la automatizarea forței de muncă și îți oferă mai mult timp pentru a te concentra asupra dezvoltării afacerii.

Managementul afacerilor imobiliare este despre modul în care pui viziunea în practică. Nu poți fi un lider excețional dacă nu ai abilitățile necesare de management. Prin urmare, ai nevoie de ambele fațete pe care să le folosești în mod corespunzător fiecărei situații.

Leave a Reply